سازمان ضمن طراحی و توسعه محصولات منطبق بر نیازها و انتظارات مشتریان، وجه تمایز و ارزش پیشنهادی آنها را به صورت کارآمد و اثربخش اطلاع رسانی نموده و اطمینان حاصل مینماید که این محصولات با کیفیت و کمیت مدنظر و در زمان مناسب در اختیار مشتری قرار میگیرد. همچنین تجارب و برداشتهای مشتری از نحوه پاسخگویی سازمان به نیازها و انتظارات وی را مورد پایش و تحلیل قرار میدهد و اقدامات بهبود مناسبی را جهت کسب رضایت حداکثری مشتری اجرا مینماید.
اجرا
تشریح معیار 4 : خلق ارزش پایدار

زیر معیار 4-1
طراحی و توسعه محصولات/خدمات صنعت کاشی و سرامیک و صنایع وابسته
1-1-4
سازمان اطلاعات مورد نیاز حال و آینده از بازار و مشتریان فعلی و بالقوه را از طریق تحقیقات بازار کمی و کیفی، نظرسنجی و سایر اشکال بازخورد استخراج و بینش لازم از تغییرات روند پارامترهای مرتبط با ایجاد، توسعه و بهبود ارزش پیشنهادی را بدست میآورد.
2-1-4
سازمان عوامل اثرگذار بر کیفیت و عملکرد و بازدهی محصول را مبتنی بر نیازهای مشتریان و اولویتهای خویش کنترل و بهبود میدهد.
3-1-4
سازمان فرآیندها و رویههای مشخصی را برای طراحی مفهومی و کاربردی محصولات/خدمات و روشهای تولید و ارائه، مدیریت مینماید.
4-1-4
سازمان به شکل مؤثری مشارکت ذینفعان کلیدی را در تبدیل نیازها و انتظارات مشتریان به محصولات/خدمات جدید بکار میگیرد.
5-1-4
سازمان الزامات فنی، قانونی، اصول اقتصاد چرخشی و الزامات مربوط به پایداری اجتماعی و زیست محیطی را در طراحی و توسعه محصول رعایت نموده و اطمینان حاصل مینماید که تمامی چرخه عمر محصول را مسئولانه مدیریت میکند.
زیر معیار 4-2
بازاریابی و فروش محصولات/خدمات صنعت کاشی و سرامیک و صنایع وابسته
1-2-4
سازمان مدل کسب و کار خود را به منظور بخش بندی مشتریان، تعریف ارزشهای پیشنهادی جذاب و همچنین نحوه اطلاع رسانی و توزیع ارزش خلق شده به مشتریان تدوین مینماید.
2-2-4
سازمان استراتژیهای بازاریابی و فروش و برنامه های عملیاتی مرتبط را جهت پشتیبانی و همسویی با استراتژیهای سازمان ایجاد، توسعه و اجرا می کند.
3-2-4
سازمان جایگاه برند (ویژند) خود را در بازار درک و استراتژی ها و رویکردهای مرتبط را برای بهبود جایگاه آن بکار میگیرد.
4-2-4
سازمان از قدرت شبکه سازی و تأثیرگذاری در دنیای مجازی و واقعی برای ارتقا تصویر و وجهه مثبت سازمان، وجوه تمایز و ارزش پیشنهادی خود، به شیوه مسئولانه استفاده مینماید.
5-2-4
سازمان کارکنان خود را توانمند نموده و تشویق می کند تا به عنوان سفیران ارزش پیشنهادی،مزایا و برند آن عمل کنند.
زیر معیار 4-3
تولید و تحویل محصولات/خدمات صنعت کاشی و سرامیک و صنایع وابسته
1-3-4
سازمان استراتژی و فرآیندهای زنجیره تأمین محصولات/خدمات را همسو با استراتژیهای کلان توسعه و جاری سازی مینماید.
2-3-4
سازمان برنامه جامع و یکپارچه منابع تولید و تحویل را طرح ریزی نموده تا اطمینان حاصل نماید که ارزش پیشنهادی در فرآیندها و رویکردهای تولید و تحویل محصولات/خدمات بدست خواهد آمد.
3-3-4
سازمان با استفاده از سازوکارهای علمی از انطباق کمی و کیفی محصولات/خدمات با الزامات طراحی و استانداردها اطمینان حاصل مینماید.
4-3-4
سازمان نسبت به توزیع، تحویل و پشتیبانی محصولات/خدمات خود به گونه ای که تأثیرات منفی اجتماعی و زیست محیطی را به حداقل برساند، اقدام مینماید.
5-3-4
سازمان گروههای هدف خود را به استفاده مسئولانه از محصولات/خدمات راهنمایی و توصیه میکند.
زیر معیار 4-4
مدیریت روابط و تجربه مشتریان و خدمات پس از فروش کاشی و سرامیک و صنایع وابسته
1-4-4
سازمان اطمینان مییابد که سازوکار مناسبی برای درک و بهبود تجربه مشتری در طول نقاط تماس با سازمان (نقشه سفر مشتری) ایجاد نموده است.
2-4-4
سازمان اطمینان مییابد که کارکنان، منابع، شایستگیها و توانمندیهای لازم برای حداکثرسازی تجربه مشتریان دراختیار دارند.
3-4-4
سازمان فرهنگ مشتری مداری را در طول زنجیره ارزش خویش ترویج میدهد.
4-4-4
سازمان تجربهها، برداشت، شکایت و سایر اشکال بازخورد مشتری را دریافت و اقدامات مؤثری را برای وفادارسازی مشتریان انجام میدهد.
