ارزیابی سریع

پرسشنامه‌ی پیش‌رو، دارای 30 گویه است و سازمان شما را در ۷ حوزه کلیدی کسب و کار شامل مبنای وجودی ، چشم‌انداز و استراتژی، رهبری و فرهنگ سازمانی ، مدیریت موثر ذی نفعان، خلق ارزش پایدار، مدیریت منابع و قابلیت سازمانی، نتایج برداشتی و عملکردی بررسی می‌کند و عارضه‌های سازمان را در یکی از سه محور جهت گیری ، اجرا و نتایج به شما ارائه می‌دهد. خواهشمند است پرسشنامه را با حوصله تکمیل کنید و با در نظر گرفتن شرایط کسب و کار خویش به سوالات امتیاز دهید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید..

جهت گیری

به موارد زیر، در کسب و کار خود، چه امتیازی می دهید؟

1- اهداف خود را تعیین نموده و با ذینفعان در میان گذاشته می شود

2- نیازها و انتظارات ذینفعان را شناسایی درک کرده و ذینفعان کلیدی را تعیین می کنند

3- با انجام مطالعات مگاترند ، اکوسیستم را درک کرده و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد را درک کرده اند

4- استراتژی ها را در راستای اهداف عملکردی و اقدامات و ابتکارات تحول توسعه داده اند

5- سیستم مدیریت حاکمیت و سیستم مدیریت عملکرد را متناسب با آرمان سازمان طراحی و اجرا نموده است

6- دارای فرهنگ سازمانی غالب است که با همسو با فرهنگ سازمانی با تعریف کدهای اخلاقی و مصادیق اجرا و ارتقا یافته است

7- شرایطی را جهت پیاده سازی و اجرای مدیریت تغییر فراهم نموده است

8- اهمیت و مزایای حاصل از تمرکز بر خلاقیت و نوآوری و تفکر خلاق را براساس اهداف کلان و اهداف عملیاتی درک کرده اند

9- در راستای تحقق اهداف، چشم انداز و استراتژی های سازمان و جلب رضایت سهامداران اقدامات و سرمایه گذاری می نمایند.

10- تقسیم بندی مشتریان انجام شده و با مشتریان خود روابط پایدار دارند

اجرا

به موارد زیر، در کسب و کار خود، چه امتیازی می دهید؟

11- تحلیل نیازها و انتظارات ذیتفعان با توسعه و حفظ روابط پایدار با مشتریان

12- مشاغل کلیدی و سهامداران حاکم را که منافع مالی ، حقوقی و عمومی در سازمان خود دارند شناسایی کرده و انتظارات آنها را درک می کند

13- حفظ و توسعه ارتباطات و منافع متقابل با سهامداران اصلی

14- تقسیم بندی شرکا و تامین کنندگان اصلی خود مطابق با هدف ، چشم انداز و استراتژی های سازمان

15- سبد محصولات ، خدمات اقدامات را مطابق با هدف ، چشم انداز و استراتژی خود توسعه داده است

16- ارزش های سازمان را به شکل برنامه ریزی شده به مشتریان موجود و بالقوه منتقل می نمایند

17- روش های موثر و کارآمدی را برای خلق ارزش به کار برده اند ، از جمله اطمینان ازاینکه می تواند به طور مداوم اهداف و گزاره های ارزش خود را ارائه دهد

18- تجربه کلی را از سیستم های بازخورد برای بهبود مراحل مختلف ارزش آفرینی تعریف و پیاده سازی کرده است

19- از سیستم مدیریت عملکرد برای اطمینان از پیوند منسجم بین هدف ، استراتژی ، اهداف ایجاد ارزش پایدار و نتایج استفاده کرده است

20- با در نظر گرفتن اهداف ، استراتژی و اهداف ایجاد ارزش پایدار ، نیازهای تحول و تغییر را شناسایی کرده است

نتایج

به موارد زیر، در کسب و کار خود، چه امتیازی می دهید؟

21- قابلیت ها ، منابع و ابزارهایی را برای توسعه و پایداری خلاقیت ، نوآوری و تفکر خلاق فراهم کرده است

22- اطمینان حاصل می نمایند که داده های مورد نیاز برای پشتیبانی از برنامه های تحول و همچنین مدیریت محصولات ، خدمات و راه حل هایی را که در حال حاضر ارائه می دهد ، شناسایی کرده است

23- دارایی ها و منابع حیاتی را که برای برآورده سازی الزامات استراتژیک ، عملکرد و تحول آن حیاتی هستند ، با تعیین نقش ها و مسئولیت ها شناسایی و مدیریت کرده است

24- نتایج و عملکرد ذینفعان شناسایی و مرور شده و با گذشت زمان بهبود یافته است.

25- روندهای مثبت و نتایج پایدار موجود است

26- مجموعه ای از نتایج که بطور واضح به هدف ، چشم انداز و استراتژی سازمان پیوند دارند شناسایی شده اند و با گذشت زمان همچنان مورد بررسی و بهبود قرار می گیرند

27- شاخص های موثر بر عملکرد فعالیتهای تحول خود را به شکل مستمر اندازه گیری می کنند.

28- از داده ها و شاخص ها برای پیش بینی عملکرد آینده استفاده می کند

29- روندهای مثبت یا عملکرد برجسته پایدار طی دوره / چرخه استراتژیک حاصل شده است

30- اطلاعات پیشینه برای منطق امتیازدهی ارزیاب

جهت گیری
67%
اجرا
50%
نتایج
30%
جهت گیری
67%
اجرا
50%
نتایج
30%
جهت گیری 67%
اجرا 50%
نتایج 30%

امتیاز به سوال 1 تعلق نگرفت

frame