همواره در هر جامعه ای افرادی یا موسساتی با کارآفرینی و خلاقیت های نوین موجبات رشد و توسعه خود و یا جامعه را فراهم نموده و با نشر دانش و اقدامات خود در زمینه رشد سایرین را فراهم می آورند و این موضوع به اندازه ای مهم و قابل اهمیت است که برخی کمپانی ها و یا حتی کشور ها اقدام به تربیت جاسوس برای الگو برداری به منظور رشد کمپانی و یا کشور خود را دارند، در این راستا و در قرن حاضر برخی کشور های غربی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای مبادرات به طراحی مدل هایی برای ارتقاء سازمان ها از درون خود و خصوصاً در واحد های صنعتی نموده اند. مدل هایی نظیر دمینگ، بالدریج و ای اف کیو ام (EFQM) که در این راستا بخش توسعه سازمان ملل (UNIDO) و نیز مدل دیگری تحت نام (CC) برای رشد و ارتقا سازمان ها و موسسات، مالکیت و مدیریت را ارائه داده است. صرف نظر از نوع مدل و الگو امروزه با توجه به رشد سریع و شتابان صنعت کاشی و سرامیک ایران و قرار گرفتن در جایگاه بالای تولید جهانی به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا با انجام صنفی و صنعتی و به منظور حفظ و صیانت از جایگاه بزرگ صنعتی ایران و همچنین ارتقاء کیفی و افزایش حسن شهرت کیفی محصولات کاشی و سرامیک ایران بعد از رشد ظرفیت تولید کننده برگزار و نامداران صنعت شناسایی و الگو های موفقیت و شهرت آنان به صورت علنی اعلام تا با این ترتیب به دو هدف: 

  1. معرفی داخلی و خارجی شرکت های پیشرو صنعت کاشی و سرامیک
  2. ایجاد رقابت برای رشد سایر شرکت ها با الگو برداری از شرکت های منتخب

 

در این خصوص فصلنامه کاشی و سرامیک با سابقه دیرینه خود در صنعت کاشی و سرامیک ایران از کلیه صاحبان صنعت و کارخانجات و همچنین مدیران و کارشناسان مربوط دعوت می نماید. با پیوستن به این جمع و ارتقاء جهات و زاوایای آن ما را یاری نموده، تا با یاری خدای متعال برای اولین بار در جهان شاهد الگو گذاری و رقابت علمی و ارتقاء صنعت کاشی و سرامیک ایران باشیم. ان شاءالله

frame